Eerder werk

 

Voor eigen rekening en risico maar ook in opdracht van anderen hebben we een aantal grotere en kleinere communicatieconcepten in de markt gezet. Voorbeelden van de grotere concepten vindt u hieronder. 


Greenzine

Greenzine is een succesvol multimediaal platform wat ik heb opgezet voor een klant. Meer dan 100.000 unieke consumenten vinden en delen maandelijks informatie over alles wat ze in en rond hun huis kunnen bijdragen aan een beter milieu. Het bestaat uit Facebook (meer dan 40.000 fans), een website, Twitter, een app en een e-mail nieuwsbrief en een (eenmalig) magazine in een oplage van 130.000. De klant heeft het concept in 2015 verkocht aan de FD mediagroep. Voor meer informatie: greenzine.info

 


Lege Batterijen

Voor mens en milieu is het belangrijk dat batterijen gescheiden worden ingezameld. In opdracht van de Stichting Batterijen heb ik nieuwe communicatieconcepten ontwikkeld waar consumenten kunnen meedoen en meepraten over het verantwoord omgaan met lege batterijen. Voorbeelden: organisatie van beurzen, evenementen, opzetten van een Facebookconcept (met meer dan 50.000 volgers), ontwikkelen nieuwe websites en nieuwe vormgeving van de inzamelmiddelen. 

Voor meer informatie: legebatterijen.nl

 


China Handboek

Een kleurrijk handboek voor ondernemers over zaken doen in en met China. Het boek is zeer goed ontvangen in de pers en is met 10.000 verkochte exemplaren een B2B-bestseller.

[eigen product/uitverkocht]

 


MKB Nederland Website

In opdracht van de directie van MKB Nederland heb ik onderzocht hoe MKB Nederland zelf de regie zou kunnen houden in zaken die zij graag gepubliceerd ziet. De oplossing was een nieuwe website. Ik heb daartoe een concept bedacht en samen met websitebouwer Mangrove geproduceerd. De site is met veel publiciteit tijdens het jaarlijkse MKB Congres gelanceerd door toenmalig premier Balkenende. De site trekt maandelijks tienduizenden bezoekers. Voor meer informatie: mkb.nl

 


Global Connection

Nederlands- en Engelstalig magazine (vier keer per jaar) en online community voor duizenden expatriates van tientallen multinationals. Global Connection is een uitgebreide voortzetting van ExpatPlus (zie hieronder). 

Meer informatie: Global Connection

[Mijn aandeel in het bedrijf heb ik enkele jaren geleden verkocht.] 

 

 

 


Emigreren kun je leren

Samen met een bevriende uitgever heb ik een praktisch handboek gemaakt voor mensen die willen emigreren. Het heeft het goed gedaan in de boekhandel er zijn meer dan 5.000 exemplaren van verkocht. [eigen product]

 

 

 

 


ExpatPlus Magazine en Community

Ik heb voor eigen rekening en risico het platform ExpatPlus ontwikkeld. Een multimediaal concept voor duizenden Nederlandstalige expatriates. Het platform bestond uit een magazine dat vier keer per jaar uitkwam en een online community. Bovendien maakten we in opdracht van multinationals als Heineken, AKZO en DSM op maat gesneden nieuwsbrieven voor hun expatriates. Zie ook Global Connection. [eigen product]

 


Expat Handboek

Het ExpatHandboek is een praktische gids bedoeld voor internationale medewerkers. Eén ding hebben ze gemeen: de belangstelling voor een buitenlands avontuur. Niet een toeristisch uitstapje naar een vreemd land, maar een verblijf van enkele maanden tot vele jaren in een andere cultuur. Dit prachtig uitgegeven handboek biedt alle benodigde informatie die een expatriate (in spe) nodig heeft. Er zijn er 5.000 van verkocht. [eigen product/uitverkocht]